onsdag 22 oktober 2008

Tvättmaskins sorg :-(

Idag har jag varit på utbildning/kurs i palliativ vård. Stressad som vanligt på morgonen som alla mornar, förstår inte. Hur tidigt jag än kliver upp, jag kan göra klart allt på kvällen innan. Vilka kläder jag och barnen ska ha på sig, väskor packade men ändå blir det stress innan vi kommer iväg. Men iväg kom vi även idag, något sent men men. Först till dagis och sen till skolan för att lämna V och där hämtade jag upp Madde för att sedan åka till kursen. Det vart en heldag där, med kaffe, kaffe och kaffe men även lite mat. Väldigt god mat var det.

Ja och tvättmaskinen har pajat:-( inte så kul måste jag ju säga. Den har varit trasig sedan förra veckan och nu börjar det ta slut på rena kläder. Så idag satte jag lite press på L så det blev något gjort och efter ett antal timmar där i tvättstugan så kom den igång igen. Så nu håller jag tummarna att den ska fungera ett bra tag igen. Jag älskar min tvättmaskin, vill inte ha någon ny.

Kan ju meddela då att maskinen INTE fungerar :-( Innan L var där och skulle laga den så släppte den inte ur sig vattnet, nu släpper den inte in vatten. Så nej den fungerar inte, det bara rykte om den så jag vart nästan rädd att den skulle börja brinna. Oj vad L inte ska bli glad nu när han kommer hem.

Här kommer lite mer sommarbilder, jag hoppas det blir fint i helgen när jag är ledig så jag kan gå ut och ta lite fina höstbilder. Men så länge njuter jag av sommarbilderna.



Inga kommentarer: