onsdag 29 oktober 2008

ÄNTLIGEN!!!!

Åh äntligen är han här våran nya lilla familjemedlem. Han kom i går, L körde hem honom när han slutat jobbet. Han är så söt, vår lilla Goliat. Jag kallar han vår, fast han är bara på lån men det känns som det är vår i alla fall.

Jag var och hämtade V efter det att Goliat kommit hem hit, så när V då kom hem fick hon blunda och sedan snurrade jag runt henne lite här på gården och sen så gick vi in till Goliat. Sa åt V att titta och när hon öppnade ögonen och tittade så sa hon Goliat med frågande min ( hon har träffat honom förrut) ja sa jag, han ska bo här nu:-) Sen gick V runt hela kvällen och sjöng, jag har fått en häst, jag har fått en häst:-)

Och det har nog aldrig varit lättare någonsin att väcka V en morgon, hon flög upp ur sängen:-D

J och V skulle vissa Goliat för katten Lusse, och den stackaren har ju aldrig sett en katt på nära håll. Och det hela resulterade i att Lusse kissade ner J som höll i honom. Han blev så rädd, lilla lilla Lusse. Han tyckte nog Goliat var en riktig jätte, Lusse som har nog med Fronda om dagarna som springer och jagar honom och biter han i benen. Han trodde nog att den där stora saken kommer att äta upp mig;-)

Tänk vilken kännsla för en 12-åring att få ta hand om en egen häst och att ha den på gården.



Inga kommentarer: