tisdag 3 mars 2009

Ronja

Nu har vi fått en Ronja i vår familj i alla fall ett halvår framåt:-) Vi kommer att få höra Ronjas ord tills våra öron gråter, men vad gör det bara V kan sina repliker i höst när hon ska få spela rollen som Ronja Rövardotter. Hon kom hem överlycklig idag i från teatern, det var den rollen hon helst ville ha.


På torsdag när vi har vår lediga dag jag och lilla S, lediga ifrån dagis och jobb så ska vi ta oss en tur till mormor A. Talade om det för lilla S:

- Vet du vad vi ska göra på torsdag?
- Nej?
- Vi ska åka till mormor A.
- Jaaaa, hon har kakor och hon har fika säger lilla S och räknar på sina fingrar.
- Ja hon har nog kakor.
- Åååh vad jag älskar min mormor A.
- Det gör jag jag också, jag älskar också mormor A.
- Ja du älskar också MIN mormor A säger lilla S och ser så glad ut.

Just nu springer hon omkring här och plockar med ALLT, inte ett dugg trött är hon. Konstigt eller inte ;-) hon somnade på soffan när hon kom hem ifrån dagis och sen sov hon ett bra tag. Så nu blir hon vaken tills jag går och lägger mig.


Imorgon är det som sagt var dags för ännu en arbetsdag, så upp tidigt och iväg till dagis.

Hoppas ni har det bra allihopa, kram och på återseende.

Inga kommentarer: