tisdag 28 april 2009

En dränkt Katt

Igår visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta :-)

Jag stod och hängde tvätt, klockan var vid nio på kvällen. L kommer ut och ropar:

- Nu får du komma in och ta hand om din dotter.
- Jag hänger tvätt.
- Du får i alla fall komma in och ta hand om henne nu.
- Men varför då??
- Gå in i köket får du se.

Jag visste att det var V han menade för J är i Skåne och S låg och sov, jag visste också att V skulle mixa blåbär och jordgubbar och tänkte väl då att det är jordgubbar över hela köket, men ack vad jag bedrog mig där. För i köket fanns varken jordgubbs eller blåbärs stänk, utan där stod:




En V dränkt i frityrolja från topp till tå :-D

Håret var som slickat efter huvudet, ansiktet och kläderna var indränkta och inte tala om golvet och spisen. Vet inte riktigt vad hon har hållit på med, men fritösen låg på golvet. Troligen skulle hon flytta på den och tappat taget ja jag vet inte riktigt har faktiskt glömt och fråga henne. Som sagt jag visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta, men såg det komiska i det hela och skrattade. Till V:s förargelse och fotografera fick jag då inte göra. ABSOLUT INTE. Så tyvärr så kan jag inte visa något foto.




P.S: I kväll så flyttar Olle in här D.S

Människan vävde inte livets väv
hon är blott en tråd i den.
Vadhelst hon gör mot väven
gör hon mot sig själv.

Inga kommentarer: