söndag 10 januari 2010

Helg helg helg

Åh nu har jag haft jobbar helg igen, tänk att dessa helger komme så ofta. Så den här helgen har gått i arbetets och migränets tecken, det har inte varit den bästa helgen men den har haft sina ljusa stunder...

Fredagskvällen var riktigt trevlig, vi blev bjudna till Leksands ishall för att se matchen Leksand - Oskarshamn. Min farbror L hade två biljetter över så då nappade vi på det, vi lämnade lilla S till hennes mormor och drog till Leksand för att se på HOCKEY. Hockeyn var inte den bästa måste jag ju säga, Leksand vann med 4-3 men det var väldigt trevligt att få träffa farbror L det händer inte så ofta.

Lördag morgon var det migrän som gällde tydligen men eftersom det var lördag så måste man ju bara sätta sig i köket och lösa melodikrysset :-) men sen var det sängen som gällde fram till klockan två då L hade gjort mat :-) och sen bar det av till jobbet...

Söndag = huvudvärk igen :-( men inte lika intensiv som gårdagens. Iväg till jobbet 07.00, -28,6 grader kallt och mörkt...men trevliga arbetskamrater gör att arbetet känns roligt att gå till. Hem vid halv tre, maten stod på bordet :-) bättre kan man inte ha. Plocka lite tvätt för att sedan bli upphämtad av två teatervänner för att åka iväg på teater-rep.

Nej nu blir det sängen för mig, snuvig är jag men det är inget att hänga läpp för. Imorgon är jag ledig då står det STÄD med STORA bokstäver på mitt schema. Städ och teater-rep men först hoppas jag på att jag får lite sovmorgon men det jag allra mest längtar efter det är att
få vakna utan HUVUDVÄRK.

Ibland är det enklare att utföra ett arbete än att förklara varför man inte gjorde det.

1 kommentar:

Eric N Svensk sa...

Jaha, när kommer nästa inlägg då?