måndag 4 januari 2010

Äntligen tillbaka

Ja jag vet det var jättelängesedan jag skrev, orken har inte riktigt infunnit sig.

L påstår att ordet ORKA inte finns, så fort någon av oss i familjen tar ordet i sin mun så står L där med pekpinne och säger: "orka" finns inget som heter "orka". Det heter "vill inte" enligt honom...hmm konstig prick det där:-)

Men nu min lilla L här är betydelsen för ordet "orka":

orka
Verb:
kunna att förmå sig att göra någonting; ha krafter till något

Synonymer:
gitta
idas
tya

Besläktade ord:
ork

Nej nog om det.

Lilla S har varit på dagis idag, hon har lekt med A. Vi har lekt mamma, pappa och barn sa hon. Jaha var du pappan frågade jag men inte då, hon hade minsann varit mamma och A hade varit bebis. Det är så skoj nu när de leker lekar och man får ofta vara med i hennes lekar. Är man inte farmor i bamse så är man mormor...hmm undra om hon tycker jag är gammal eller??

Hon börjar bli så stor nu min lilla S, jag fyller fyra i mars berättar hon ofta. Och så säger hon: min lilla mamma :-) men jag får inte säga min lilla S för då talar hon minsann om att hon är då inte liten.

Allt du behöver är kärlek. Kärlek är allt du behöver.


Inga kommentarer: