torsdag 7 januari 2010

Dagis

Jag får nog ta och prata med dagispersonalen tror jag...
Imorse när lilla S vaknade så sa hon:

- min fröken sa att man fick hoppa ut genom fönstret..
- det får man inte göra
- jo det sa hon att man fick, och då hoppade jag och det gjorde inte alls ont. Sen gick jag in genom dörren.

Så jag måste nog som sagt var ta ett snack med dem....

....men jag förstår förstås att det är lilla S som drömt alltihop (hoppas jag).

Innan lilla S gick till dagis så pratade vi om att man måste vara snäll mot alla barnen, och det var hon helt med på :-) ända tills vi kom till dagis:

Lilla S "bästa" kompis A kommer fram och det gör även en annan tjej J, och J säger: Hej!! och genast fräser Lilla S: Jag tänker inte vara med dig.... hon är en riktig litet bedårande barn ibland Lilla S (eller inte)...

Nej dags att tänka på refrängen och gå och lägga sig...en ny dag väntar...

Det är omöjligt att älska och vara förnuftig..

Inga kommentarer: