fredag 8 april 2011

Råttfälla

Här har ni beviset: stora syster V:s fötter på väg till skolan =)


Igår var det en riktigt trökdag här hemma, soffläge hela dagen nästan. Jag var så trött, ville bara sova och konstigt nog sov jag jättebra under natten som följde.

Det var torsdag igår så då blev det hemkokt ärtsoppa här, händer väl inte allt för ofta. Ärtsoppa äter vi ofta men inte hemlagad, städade skafferiet häromdagen och hittade då ett ärtpaket och så jobbigt är det ju inte att göra egen =)

Men sen så kom Victoria hem från skolan med sin kompis Elora som inte tyckte om ärtsoppa så då blev det makaroner och köttbullar till dem. Victoria stod vid spisen och hennes mamma låg på soffan =) trött som jag var.


Elora och....

Victoria äter och njuter =)

Lilla S är så pysslig och påhittig, varje dag blir det något pyssel gjort här hemma. Igår var inget undantag. Lilla S sitter på golvet och klipper i en kartong som det legat semlor i och så säger hon:
Jenny tycker om råttor, så därför ska hon få våra råttor vi har här i köket. De ska komma in i den här kartongen och sen ska vi slå in dem och åka med dem till henne.

Hon är så söt och god Selma, vi hade en liten mus som sprang på golvet i köket några mornar nu under vintern. Men det var ett bra tag sedan vi såg den, den tog sitt pick och pack och drog som tur var. Och den musen skulle S fånga och ge till sin storasyster J i paket, visst var hon snäll =D


Och på tal om semlor så var Christer hit och bjöd oss på semlor idag :) super gott var det, TACK så mycket för dem.

Nu ska jag lägga i lite mer lortig tvätt i maskinen och sedan ska jag se om jag kan ändra om designen här på bloggen, kände för lite nytt...

Puss & kram och nyp i baken...

Inga kommentarer: