måndag 3 november 2008

Intelligent

Ja, idag är man ledig. Men för lilla S är det inte så roligt, hon vaknade inatt med hög feber och kräktes ner vår säng:-( och sen så hade hon ont i sina knän. Gav henne en ipren-supp, så efter ett tag så sov hon så sött igen.

Veckan med Goliat har gått bra, V är ute och sköter om honom flera gånger om dagen, även L som har talat om i flera år att hästar är inget att lita på (han tycker inte alls om hästar) är ute och "kelar" med honom:-D.

Själv så har jag jobbat hela helgen med start i torsdag, lite tråkigt med tanke på att vädret har varit strålande. Älskar verkligen när solen lyser över en snötäckt mark. Men å andra sidan tycker jag väldigt mycket om mitt jobb också.

Nu tänkte jag skriva lite om min intelligenta dotter. Lilla S som då är två och ett halvt år är väldigt förtjust i att bygga pussel och har då ett pussel som det är bokstäver i. En dag förra veckan så satt hon och tittade på sin napp som det står hennes namn på, hon höll den upp och ner och såg att det var hennes bokstav S först. Det är S om i S.... sa hon, vad är det där sa hon och pekade på nästa bokstav. Det är . sa jag och det där är. fortsatte jag och sen pekade jag på bokstaven M och sa att den hette M men då var det lilla S som var snabb att ändra mig: nej du sa hon, det där är dubbel W:-) och jag kunde ju bara hålla med henne, eftersom det var ett W ifrån hennes håll.

Lägger in en glad liten S som har så roligt i badet:-) hon älskade verkligen att bada i poolen. Doppade sig före alla andra, ingen badkruka där inte.

Inga kommentarer: