onsdag 13 maj 2009

Husvagnsdrömmar

Nu har han kommit hem min "lilla" E, hem ifrån stora Stockholm ;-)

Hans preliminära besked blev:

I första hand
Befattning MB900 underhållssoldat
Förband, skola LG i Kungsängen
start januari 2011

I andra hand
Befattning MB900 Underhållsoldat
Förband, skola Hkpflj/Malmen i Linköping
Start augusti 2010

I tredje hand
Befattning NK904 Bärgningsman
Förband, skola LG i Kungsängen
Start Januari 2011

Någon gång i Augusti skulle han få reda på om och var han ska göra LUMPEN någonstans.

I morgon är jag ledig och då ska jag och lilla S städa och tvätta är det tänkt. Jag får sådan bra hjälp av henne, eller inte ;-) men men. Sedan jobbar jag fredag, lördag och söndag och sen är det SEMESTER med stort S i en vecka i alla fall. Så skönt det ska bli att slippa jäkta iväg med lilla S till dagis, bara V som ska till skolan. Hoppas på bra väder gör jag fast med min tur lär det väl bli ihållande regn hela veckan.

Men Lilla S hon har tagit semester redan nu hon så hon får vara hemma längre än sin stackars mor ;-)

Åh, jag vill ha en husvagn. En egen husvagn som man kan ha när man vill, kan fixa och dona med. L tycker jag ska köpa en men jag säger att det är ingen idé att jag köper en eftersom jag inte har någon bil utan jag tycker att han kan köpa en i stället han som har bil. Så vi är lite oense om den frågan, men drömma kan man ju i alla fall.

Aslutar med lite bilder på coolingen lilla S, bilder ifrån stugan :-)





När kvinnan slår åkern
Slår mannen dank...

Inga kommentarer: