tisdag 12 maj 2009

Melodifestival

Idag har jag verkligen varit i upplösningstillståndet :-( oj vad det har tagit på krafterna är helt slut.

E är och mönstrar, jätte kul tycker jag men oj vad nervös jag har varit att han skulle irra bort sig i den stora staden. Först skulle han åka tåg till Stockholm, en resa man själv fick boka man har ju ingen aning om han kommer på samma tåg som någon annan han känner eller om han skulle få resa själv. Sen skulle han gå till T-centralen och åka till en viss hållplats och därifrån skulle han ta något annat tåg/buss dit han skulle. Oj oj vad denna man har kunnat åkt vilse (tror jag).

Ja ja till Stockholm och mönstringslokalen kom han och i tid.

Idag är det melodifestivalen i alla fall semifinal 1, där Sverige är med i. Hörde att det tydligen är lite uppgjort att Sverige kommer att gå vidare till final bara för att Sverige (Christer Björkman) har så mycket med det att göra. Men jag klagar inte, är säkert roligare att titta på Finalen om Sverige är med.

Men jag tror eller kanske ska jag säga vill att Norge ska vinna, tycker den är bra helt enkelt.


Ja vi får se hur det går...men chipsen står på bordet här klockan 21.00 idag, torsdag och självklart på lördag kväll....

Idag har jag varit fotograf, vi har en pensionär som fyllt år och som väldigt gärna ville att någon av oss skulle ta kort på han och hans blommor som han kunde ha och skicka som tackkort. Han ville även ha ett själv också :-) men det roliga i det hela är att han inget ser så han kan inte se på det kortet som han själv ska ha.

Passade då även på att ta lite kort på mina kära arbetskompisar men jag förstår inget, alla försvann som en avlöning när jag skulle ta dem ;-)

Ibland är man sällskapets medelpunkt
först när man gått....

Inga kommentarer: