fredag 15 maj 2009

Jobb & Jobba

Oj vad nervöst det var igår tyckte jag och vad skulle då inte Alexander Rybak tycka, sa till L att går inte Norge vidare så då tänker jag bojkotta melodifestivalen på lördag. Vilket naturligtvis inte är sant, för även om de inte hade gått vidare så hade H varit bänkad framför tv:n i alla fall:-)

Har precis kört lilla S till kupolen:

- Kom nu lilla S, så ska vi åka till Kupolen.
- Nej jag ska vara på mitt rum.
- Kom nu, du ska till Kupolen och fika.
- Fika!! JA jag kommer....Åh, jag ska till Kupolen och fika.

Hon och J ska framkalla kortet åt "min" pensionär idag så jag kan ta med mig det i kväll när jag ska jobba :-)

Nu har jag fredag, lördag och söndag att jobba, SEN är det Semester med stort S.

Och min kära dotter J har fått ett jobb idag. Så vi säger GRATTIS till henne, jätte skoj att hon får något att göra. Hon ska iväg på kurs till Stockholm på tisdag, så nu har jag inte så mycket barnvakt längre :-( och inte någon som tvättar heller...hmm...men det gör inte så mycket, jag får väl lära upp V i stället :-D tur man har många barn :-D fast egentligen är det E som står på tur men han har fått hönsen på sin lott och sen så är han ju med sin far hela dagarna, skulle nästan vara tortyr om han skulle få lov att vara med sin mor under kvällarna :-)

Och R har köpt en ny fin telefon, och han ringer och sms:ar hem till mig och gör mig sååå avundsjuk...jag vill också ha en ny...även på jobbet är det flera stycken som köpt sig nya telefoner...undra om jag inte börjar höra lite dåligt med min telefon...
En sådan här telefon har R köpt en Nokia 5800 med pek-skärm, R:s telefon är röd... så fin, och han är då sååå nöjd med den...


Folk oroar sig för vad de äter
mellan jul och nyår.
Men de borde oroa sig för vad de
stoppar i sig mellan nyår och jul.....

Inga kommentarer: