tisdag 4 november 2008

Hej Hopp!!

Dagens första samtal med lilla S.
- Mamma!
- Ja
- Får jag komma ner nu?
- Ja, det får du. Vi ska åka till doktorn med Fronda.
- Får jag följa med?
- Ja, det får du göra.
- Åh, TACK mamma.

Hon är väldigt artig lilla S. Säger väldigt ofta Tack, i de mest konstiga sammanhang:-) Hon brukar också säga: "åh, förlåt det var mitt fel" fast hon inte gjort något. Min lilla lilla söta S.

Ja idag har vi varit till veterinären med Fronda, var jag inte fattig innan så blev jag det idag:-( 2310:- blev det och sen tillkom det medicin också. Och inte nog med det, hon ska tillbaka dit på måndag för en ny undersökning och eventuellt ska det spolas i öronen på henne. Tur att hon är försäkrad.

Sen var det dags för ännu en "kurs" med jobbet. HLR - Hjärt och LungRädding var det som stod på schemat. Sen bar det iväg till jobbet för ännu en kvälls arbete.

V ringer på min rast:
- Hej mamma!
- Hej
- Jag har lagat omelett.
- Vad bra.
- Å och S följde med hem idag, vi prövade om Goliat kunde hoppa och det kunde han. Och sen så har jag galopperat barbacka, jag ramlade bara av honom en gång.

Tänk vad roligt det är med en "egen" häst.

Nu börjar det bli kallt om kvällarna, stjärnklart som det är ute. Då är det mysigt att sitta inne och titta på kort och nog längtar man lite till sommaren och stugan.

Inga kommentarer: