tisdag 25 november 2008

Nu älskar jag HOCKEY igen:-)

E har börjat spela hockey igen och ingen blev gladare än jag. På lördagen frågade han var hans utrustning var någonstans för han skulle börja träna med Smedjebackens A-lag på måndag. Och sagt och gjort på måndag bar det av till S-backen i snöoväder (jag körde dit). Han kom hem och var alldelens lyrisk, det var så roligt att vara på is igen. Så nu blir det resa av igen på onsdag och även torsdag den här veckan.

E talade om att han hade fått en helt ny hjälm där i S-backen (i borlänge fick de låna begagnade)
-men matrialaren är nog dum
-varför då?
-han frågade om jag ville ha visir "öh nä sa jag då, jag är minderårig"
-men hur skulle han kunna veta det?
-titta på mig, se hur jag ser ut
ja E vet då om att han kanske inte ser äldre ut än vad han egentligen är:-D

E har åkt skridskor varenda dag nu sen han tog fram dem igen i lördags och idag fick även lilla S följa med för att pröva på. Hon som inte kan åka förbi ishallen utan att tjata att hon ska spela hockey:-) Men det var lättare sagt än gjort det för henne, hon klev på och hon klev av lika fort tror jag;-) men skam den som ger sig, på lördag blir det skridskor på igen.


Nu ikväll så kom lilla S med en burk med nålar som hon ville att jag skulle öppna:
-öppna
-nej, de är farliga
-öppna
-nej för då hoppar de ur och sticker dig i tårna

Då står lilla S och funderar en stund innan hon stoppar fötterna under bordet i rummet och säger:
-då gömmer jag dem här, så öppna nu.

Hon är för härlig våran lilla S.



Inga kommentarer: