fredag 7 november 2008

Klagan och glass

Som vanligt vaknade jag med världens huvudvärk, kl. 02.43 bara kliva upp och ta tablett och en blöt handduk att sätta på det onda:-( Gick och lade mig igen, låg kanske en kvart så vaknade lilla S. Bara att kliva upp och hämta henne, lägga sig igen och försöka sova. Gick väl så där, klev i alla fall upp vid halv sju men lite senare under dagen släppte huvudvärken som tur var.

Dagen har varit lugn, har diskat, lagat mat och diskat igen och däremellan har vi byggt pussel jag och lilla S. Nu sover S, V sitter i soffan och äter spaghetti och tittar på tv, E och J är ute med sina vänner och vad R gör vet jag inte riktigt. Måste nog ringa och höra: han var hemma och såg på tv:-) och min käre man är på apoteket och handlar åt mig.

Är sugen på något gott, vet inte riktigt vad. Det är ju fredag vilket innebär fredagsmys i soffan, tända ljus och något gott att äta (inte undra på att man går upp i vikt). På tv:n blir det att vi zappar mellan Doobidoo och Idol skulle jag tro, Robins är också ett bra program som vi brukar se på, likaså Fredag hela veckan kan ha sina ljusa stunder.

Jag måste nog gå ner och botanisera i skafferiet, kyl och frys för att se vad man kan hitta på;-)

Här kommer en del bilder på något gott.Här sitter en del av vår familj i Söderköping på Smultronstället, en glasskiosk som man MÅSTE besöka om man är i närheten:-)
70 ton glass serveras där årligen. Den var alldelens underbar.

Inga kommentarer: