tisdag 13 januari 2009

Öron-spöken

Ja ha då var det dags igen då. I natt blev det inte mycket sömn, inte för någon av oss i sovrummet mitt i trappen. S var så ledsen i natt och hade ont i örat, hon ville ha plåster på örat;-) lilla knasiga S.

Hon skulle ligga med huvudet på min mage och fötterna mot L så hon kunde sparka på honom när hon blev riktigt ledsen för kan inte hon sova så ska ingen annan heller göra det. Sen så skulle jag ligga och klappa på hennes öra, det var tydligen skönt enligt henne. Stoppade i henne en ipren-supp och till slut så fick vi sova i ganska exakt fyra timmar sen började det om igen. I med en supp och söva henne, L gick till jobbet och jag låg kvar en liten stund innan det var dags att fixa upp V ur sängen.

S låg kvar och sov sin skönhetssömn och jag ringde doktorn. Kan ni vara här till nio sa de när de ringde upp då klockan fem i halv nio, visst!! Det vart att skynda i hundra här hemma, upp och väcka S och göra oss i ordning men iväg kom vi.

Öroninflammation på båda sidorna, bara att äta antibiotika och hoppas på att det ger med sig på en gång den här gången. Har väntat på att öronen skulle börja spöka igen, varje år vid den här tiden har hon blivit dålig. Får tre inflammationer efter varandra sen blir det bra tills nästa år samma tid.

Pratade med R i telefonen och han bad mig hälsa till lilla S:

- Jag skulle hälsa till dig från R
- Till mig?
- Ja
- Åh, det var snällt

Inga kommentarer: