torsdag 8 januari 2009

Skäms

Ja som rubriken säger så skäms jag lite för att jag inte har bloggat på evigheter:-( MEN nu är det så här att jag har varit sååå tröött på kvällarna att jag inte ORKAT göra det. FÖRLÅT mig, men nu är jag på G igen:-D

Ja julen och nyår har förflutit i ett hastigt tempo, önskade att den varade lite längre. Älskar verkligen julen, den bästa högtiden vi har enligt mig.

S är sjuk, är lite småfebrig, hostar och förkyld. Men annars så är hon på sitt vanliga soliga humör. I går var hon hemma från dagis och eftersom jag jobbade fick hon tillbringa dagen med sin far;-) Så L och S var ute i skogen och åkte skogsmaskin, det var skoj det.

I går när jag låg bredvid S när hon skulle sova så stoppade hon upp sina fötter i mitt ansikte och sa: åh, vad jag älskar mina fötter. Och det gör jag med, för vem kan motstå att älska fötterna på den lilla sötnosen.

V är ute och rider nästan varje dag, idag har hon hoppat barbacka den tokan. Jo förstår ni man galopperar skönare utan sadel, mmm.. vet inte riktigt om det är så eller om de var för lata för att sätta på sadeln.

S ligger och sover nu men vaknar titt som tätt och hostar och gråter för hon tycker inte om att hosta, stackars lilla S. Mammas lilla gullunge som går omkring och säger till alla i familjen att de är pucko-hundar. "Du är pucko-hund" säger hon till mig och skrattar:-)

V och J sitter i rummet och spelar Wii, det spelet har gått varm här nu ett tag. Just nu är det ett Super Mario 3 som är på tapeten där nere, oj vad sura de är på varandra ibland;-) prata inte med mig säger J ibland, nej skriker V när hennes gubbe dör.

Nej nu ska jag stänga ner datorn för idag och hoppas hoppas hoppas att jag har något att skriva om även imorgon. Imorgon ska jag iväg till jobbet igen för att jobba fredag, lördag, söndag, måndag och ledig tisdag och sen är det mer jobb.

puss på er alla

Inga kommentarer: