torsdag 22 januari 2009

Titta mamma det snöar!!!

Jag har hittat gamla vänner på facebook eller några har hittat mig. Men vad roligt det är, pratar med Maria (konstigt att säga så, vi sa alltid bara Ia) nästan varje dag nu på nätet:-) Skit kul helt enkelt, det är så mycket man har att prata om. Och det är inte bara Maria utan även Tjadden, Kent S, Teed och några till. Och inte bara gamla klasskompisar utan även vad kusiner man får kontakt med. Så roligt att få reda på vad de gör, om de har familj eller inte. Så har ni inte en facebook redan så skaffa en:-)

L har lånat hem en ny leksak som han kanske ska köpa, en fyrhjuling som han ska ha i skogen (har han som ursäkt) men skoj är det nog, E erbjuder sig frivilligt att gå ut med S och köra runt henne på den:-) synd bara att S fortfarande inte är riktigt frisk, men idag har hon fått tagit sig en liten tur. Lite frisk luft skadar nog inte förhoppningsvis.

Och V väntar och väntar att hon ska få ta sin leksak med sig ut och leka med, tycker vi är sååå taskiga att vi inte låter henne använda sin pärla i flera decimeter snö;-)


Och på tal om snö så snöade det i dag i mitt vardagsrum:-) jag sprang ut en vända till hönsen idag och när jag kom tillbaka så hör jag S ropa: titta mamma det snöar, och ja det gjorde visst det



Ja se det snöar, ja se det snöar:-)


Hade hela rummet fullt med frigolit-kulor:-)


Nej nu ska jag gå ner i rummet och fetta riktigt mycket. Har köpt semlor, åh det är sååå gott

Avslutar med en bra låt:
www.youtube.com/watch?v=xyDRbp1ZPp8

Puss och kram

2 kommentarer:

Det blir ingen pålle gnägg sa...

vet du inte att det är "fy och bajja bajja" att äta semlor före fettisadan?

Helena sa...

ja jag vet, men det är sååå gott