torsdag 4 december 2008

Ögon-doktorn

Idag har vi varit till ögon-doktorn, jag och min lilla S. Duktigare tjej får man leta efter:-) så snällt och ordentligt satt hon i mitt knä där och svarade på frågorna som doktorn ställde.

Hon skulle peka ut hus, hjärtan, runda bollar och fönster. Svårast var fönstret för lilla S tyckte nog inte det såg ut som ett fönster, men hjärtan och hus det gick galant. Samtidigt skulle hon ha en lapp för först det ena och sedan det andra ögat.

Sen fick vi sitta framför en apparat och jag fick trycka hennes kropp mot min och hennes huvud mot apparaten, för att hon skulle sitta still. Och still det satt hon och tittade på precis det som doktorn sa åt henne att hon skulle titta på, samtidigt som doktorn lyfte och bände med lilla S:s ögonlock för att kolla om ögonfransarna tog i hornhinnan för det hade de gjort sist vi var där. Men nu var det så bra och hornhinnan såg jättefin ut.

Lilla S är lite översynt, men det var ju även tre av hennes syskon i tidig ålder så det är inte så konstigt kanske. Det ligger väl i släkten, men det är inte tal om att hon ska få några glasögon inte just nu i alla fall.

Men i vilket fall som helst så blir det troligen en första operation när lilla S är tre och ett halvt år, och den andra när hon är runt fyra. Ibland tänker jag som så att jag vill inte, hon är ju så söt ändå vår lilla S. Den bästa av alla kan man tycka, men det tycker ju alla mammor, pappor, syskon och vänner om sina små:-) Men lilla S är så speciell, hon är så duktig på det mesta. Kan mycket som inte en två-åring behöver kunna, väldigt förtjust är hon i pussel, böcker och bokstäver. När hon sitter vid bordet till frukost så ska hon titta på ett flingpaket, när hon ser att någon har en tröja med bokstäver på eller det kan vara en nummerplåt på en bil så ska hon har reda på vad det är för bokstäver. Några kan hon redan, som s, w, p, m, a, t, f, r och några fler.


Här har hon ögonen lite stängda, hon kan öppna dem mer än så här:-) våran lilla troll-unge.




Här är min bokstav mamma: S som i lilla S:s namn.



Och när man har ätit så måste man ju diska efter sig, eller hur!!!

Jag vill ha en egen laptop, tänk vad bra att kunna ta den med sig överallt. Som till exempel köket;-) eller tv-rummet. Som just nu, nu är det hockey på tv och eftersom jag har börjat älska hockey;-) igen så vill jag ju gärna sitta där nere och titta på Skellefteå tillsammans med min man och jag hoppas ju att även han vill att jag ska sitta där och titta;-) istället för att sitta en trappa upp och uggla.

Och nu när jag var i Norrköping och hälsade på hade det ju varit kanonbra att ha haft en med sig dit. Så om jag börjar spara nu så kanske jag har fått ihop till en om ett par år (om jag har tur).

Tycker de här nya mini-laptoparna är såå söta, men jag har redan konstaterat att en sådan passar nog inte mig:-( jag ser för dåligt för dem, de har ju jätte små skärmar så man måste nästan ha förstoringsglas för att kunna se vad som står där;-)

Puss & kram & nyp i baken för den här gången.

Inga kommentarer: