fredag 5 december 2008

Snögubbe-Bowling


Hallå där! Gissa vad jag gör:-) jag sitter i tv-rummet och tittar på hockey (fast jag hade hellre sett på idol eller på spåret) samtidigt som jag bloggar. Min käre man har lånat ut sin laptop och han har även varit iväg och köpt en trådlös adapter. Kanske för att han ska slippa höra mitt tjat:-)


Fast ett tag vart jag lite orolig ett tag, för den som fastnade framför datorn var självaste L själv. Men nu har han släppt ifrån sig den, för det är ju Hockey med stort H på tv:n. Det är självaste Leksand som spelar. Fast just nu är nog inte L så glad, Mariestad gjorde mål:-( Han sitter här och muttrar och tröstäter chips med dipp;-)

Nyss fick jag mig ett gott skratt i alla fall när jag pratade med min "killer" (E):

-vet du vad jag gör(H)
-nej, vad gör du(E)
-sitter i rummet och bloggar
-har du köpt en dator?
-nej det är pappas
-och Han ska kalla mig för toffel? Det ska han allt få höra!!

Medans pappan satt vid datorn så roade sig lilla S och jag oss med att spela snögubbe-bowling;-) det är kul ska ni veta. Man ställer upp en massa snögubbar och sen tar man en nöt och rullar den mot gubbarna, egentligen ska det vara en boll men den har försvunnit så man tar vad man har kan man säga.


Lite pillrigt är det att sätta upp dem, men är man envis så går allt.

Ibland så ramlar de omkull innan man är klar, men det är bara att kämpa vidare. Sen måste man vara snabb att hänga med för lilla S skickar iväg sin nöt utan förvarning:-) och det är så här kul:

så här fin blir man när man får sätta i hårspännen alldelens själv, ju fler desto bättre blir det:-D

Jaha nu gjorde Leksand mål i tom bur 2-4 blir slutresultatet, tur det för då blir L så nöjd och belåten;-)

Inga kommentarer: