onsdag 17 december 2008

Du vill ligga med mig, men det går inte

I dag kändes det nästan lite pinsamt när jag var hos en av våra pensionärer:-) Det var första gången jag var hos honom, han har bara städ, apoteksärenden och larm och jag var där för att städa åt honom.

Jag stod i hans vardagsrum, har hunnit presentera mig och han har precis tagit fram dammsugaren åt mig, när det börjar durra i min ficka (telefonen ringer) och ljudet kommer strax efteråt:

Du vill ligga med mig, men det går inte. Du vill ligga med, men det går inte. Du vill ligga med mig, men det går inte.


Snacka om att jag fick bråttom att försöka trycka upptaget på telefonen. Men ni vet hur det brukar bli när man försöker skynda sig;-) signalen lät och pensionären tittade väldigt undrande på mig. Han funderade nog vad det var för konstig människa han hade släppt in:-D

Och jag skyndade mig att förklara att det var min man som ringde:-) får väl hoppas på att han trodde mig.

Tror jag måste byta signal eller i alla fall komma i håg att sätta på ljudlös när jag jobbar (brukar ha det)

Jag fick i alla fall städningen genomförd utan vidare missöden och hans lilla barnbarn som bor i huset intill kom in och hälsade på honom så då fick han nog annat att tänka på:-)

Inga kommentarer: