onsdag 10 december 2008

Gylle-Pinglorna

Ikväll har jag varit på julbord med Gylle-Pinglorna, halva styrkan ifrån jobbet var där idag och andra halvan ska dit imorgon. Maten var rätt okej, inte så många olika rätter men det vanligaste fanns där: två olika sorters sill, ägghalvor, potatis, rödbetssallad, julskinka, prinskorvar, köttbullar och en väldigt salt jansson som de måste ha tappat saltkaret i. Till efterrätt fick vi risalamalta, hade varit godare med apelsinris men man kan ju inte få allt:-)

Trevligt hade vi i alla fall, kul att göra något utanför arbetsplatsen. Vi pratade, lyssnade på underhållningen och svarade på lite frågor. Men mest så pratade vi.

Medan min man var och spelade badminton nu ikväll så roade jag mig med att byta bakgrundsbild, alltid lika roligt;-) få se hur länge den här få vara kvar:-D Den här gången blev det Pavel Nedved, valet stod mellan honom och Zlatan men jag tror att Nedved får leva lite längre på vår dator än Zlatan;-) han är inte L:s favorit precis. Konstigt tycker jag:-D


Imorgon ska lilla S till farbror doktorn, till doktor Björn på barn. Vet inte riktigt vad vi ska dit och göra men det handlar nog om lilla S:s mage:-( hon är inte bra så det var bra med en kallelse. Vet förhoppningsvis mer imorgon. Lilla S ser då fram emot att få ett klistermärke(tatuering) av doktorn:)

Efter doktor besöket så ska vi ta oss en tur till mormor A, det ser lilla S fram emot. Hon tycker om att åka dit och hälsa på, att åka hiss och titta på mormor A:s katter på bordet i rummet. Hon blir alltid lika glad när man säger åt henne att vi ska åka dit:-)

Sedan på kvällen blir det lucia firande i skolan med V som ska vara med i luciatåget, hon ska vara tomte. Hon ska läsa två verser och idag när jag hämtade henne i skolan så sa hon:

-Albert tycker jag är bäst
-varför då?
-han sa det, att jag var bäst.
-sa han det till alla eller bara till dig?
-till mig, jag hördes mest av alla när vi sjöng:-)

Och hon är bra V att sjunga, hon törs verkligen göra det också ingen feghet där inte;-)

Tack och hej, leverpastej

Inga kommentarer: