onsdag 17 december 2008

Nickerdocka

Det blir ingen bild på V:s pärla idag, eller i alla fall inte nu. Kamerabatteriet var tomt måste ladda det, få se om jag orkar fixa ett nytt inlägg i kväll efter jobbet.

Kan berätta om lilla S i stället.

Detta utspelade sig för några veckor sedan:

Lilla S, pappa och J var i rummet och där låg min gitarr. S spelade och sjöng, de andra skulle också sjunga tyckte hon så de gjorde det med resultatet att S tittar på J och säger:

- Sluta sjung, det låter illa. Du får nicka på huvudet i stället.

Tänk vad rättfram de är de små, säger precis vad de tycker;-) man kan inte annat än att skratta åt dem.

Och i går när vi åkte bilen jag och lilla S så sjöng jag Hej tomtegubbar för henne, då tittar hon på mig och säger:

- Tyst det låter illa, dockan ska sova.

Jaha och var är dockan kan man ju undra i bilen eller, nej då den är hemma inne i rummet. Nog för att jag inte sjunger vackert men så långt bort hörs det inte:-D Så jag får väl göra som J, sitta och nicka på huvudet.

Oj vad vi älskar henne, lilla S :-D

Inga kommentarer: