fredag 6 februari 2009

Jag har ingen bil :-(

Undra var min sjusovare tog vägen:-) hon har försvunnit. Fast jag ska väl inte beklaga mig lilla S sov i alla fall till tio i åtta, men jag har blivit lite van vid att hon vaknar tidigast vid nio de dagar vi är lediga.

Idag börjar jobbet igen efter lilla S:s "öronsjuka" lite blandade känslor är det att gå tillbaks till arbetet. Jag älskar mitt jobb, men när man varit hemma en längre stund så blir man lite förslappad och "hemmakär". Och inte bara det, jag vet att jag måste GÅ till jobbet de närmaste dagarna och kanske veckor. GÅ till dagis, GÅ hem alla dagar utom de dagar jag jobbar kväll (som idag) för då kan L komma och hämta mig.

Nästa vecka måste jag i alla fall försöka ordna en bil i några dagar. På måndag ska jag till B- Hälsan på hälsokontroll, och på onsdag ska vi till Barn på B- sjukhus. Det blir lite stressigt att först hinna till dagis och sedan i väg till B- hälsan och därefter ska man skynda sig tillbaka för att jobba. Hmm ja jag får försöka ordna med någon bil helt enkelt.

Idag ska jag göra mina MÅSTEN innan jag GÅR till jobbet, diska (fast det är inte så mycket) tvätta (det är mycket) och i helgen ska jag tvätta mina vagnar så de blir rena och fina och luktar gott:-) och sen ska jag nog dammsuga också idag.

Men jag ska inte bara göra dessa MÅSTEN, jag och lilla S ska även mysa riktigt ordentligt och göra sådant som hon tycker är roligt:-) Vi ska bygga pussel, läsa någon bok, göra pannkakor, duscha eller bada och kanske blir det en mysstund i soffan framför tv:n innan jag ska knata iväg till jobbet.

Få se om det blir något mer inlägg i dag annars hörs vi imorgon.

Kram på er alla och puss puss

Inga kommentarer: