torsdag 5 februari 2009

MÅSTEN

Jaha då har vi vaknat upp till en helt vanlig dag i vårat liv, ett liv med många "måsten" som måste göras.

L och E MÅSTE kliva upp tidigt för att åka till sitt arbete.

V MÅSTE kliva upp för att gå till skolan.

J MÅSTE kliva upp och söka arbete och det är verkligen ett MÅSTE för arbete MÅSTE man ha.

H MÅSTE kliva upp för att skicka V till skolan och sen MÅSTE hon ta hand om tvätt, disk, dammsugning och mycket mycket mer. Ibland är det skoj men ibland känns det verkligen som ett MÅSTE.

Lilla S har inte så många MÅSTEN i sitt liv än som tur är. Idag MÅSTE hon bara ta medicin men jag tror inte hon tycker det är så mycket MÅSTEN i det. Sen om det varit en vanlig dag och inte en sjukdag så då MÅSTE hon gå på dagis.

Tänk vad man använder ordet MÅSTE ofta, jag måste göra det, jag måste göra det alltid måste man innan man kan göra något annat.

Nej nu MÅSTE jag gå ner och plocka ner tvätt i från strecket SÅ att jag kan hänga upp den där tvätten jag MÅSTE hänga.

Kram

Inga kommentarer: