onsdag 11 februari 2009

Nu är gudarna inte snälla med lilla S

Nu är lilla S sjuk igen, hon han vara en dag på dagis. Stackars lilla barn nu har hon fått magsjuka, började elva igår kväll och höll på hela natten och långt in på dagen idag. Hoppas bara att det ger med sig fort.

Och ja då fick man vabba igen då, inte alls roligt det här tycker jag. Vill inte vara hemma något mer, men men vad ska man göra. Barnet ska vara symptom fri i två dygn innan det får gå tillbaka till dagis, tur det är helg snart så att hon kanske hinner friskna i till måndagen.

Idag fick lilla S ett bokpaket med posten :-) precis i rätt ögonblick nu när hon är sjuk. Ett bokpaket om bokstäver, så nu kan vi både läsa, leka och lyssna på hennes älskade bokstäver. Nu kan vi "leka" att hon går i skolan, lilla S satt länge med bokstäverna i dag när de kom sen när jag åkte och jobbade så skulle pappa läsa för henne om bokstaven A.

Sen tyckte storasyster J att det var så synd om lilla S så hon tog fram ett paket till henne som hon egentligen skulle få när hon fyller år. Och till lilla S:s förtjusning så var det pussel i paketet, så nu har vi att göra.

Nej nu ska jag kika på annonser och se om jag hittar någon intressant bil, en bil som även faller min käre make i smaken:-)

Tack och hej syns nog i morgon....

Inga kommentarer: