onsdag 4 februari 2009

Läskor

Ikväll har jag varit på informationsmöte på Maser-skolan, V är lite sugen på att gå på Forsaklack skolan nu i 7:an på estet inriktningen. Och i dag så hade de båda skolorna möte i Masers aula. Vi får se hur det blir, det är intagningsprov och bara en klass så det blir nog svårt att komma in men hon ska försöka i alla fall.

Tänk att min lilla V ska börja 7:an helt otänkbart hon som är så liten. Och min S som packar sin väska varje dag för att gå till skolan, hon får vänta i tre år innan hon ens får börja på förskolan ;-)

-Hej då mamma (S)
-Hej då
-Nu går jag till skolan
-Ja gör det du, ha det så bra
-Kommer du och hämtar mig sen??
-Ja jag kommer och hämtar dig sen :-)

Lilla S knatar in i rummet bredvid och pysslar lite med sakerna hon har i väskan.

- Mamma!! Nu kan du komma
- Ja, jag kommer
- Jag slutar nu
- Har du haft det roligt i skolan??
- Ja det är roligt
- Vad har du gjort för något då?
- Jag har gjort läskorna (läxor)

Det här upprepar sig var och varannan dag hemma hos oss, hon packar ofta sin väska med läskor och även ibland fika för det måste man också ha med sig.


Oj vad jag prisar Amimox, den smakar jättegott :-) S bara älskar den.



En sådan här spruta med 5 ml ska lilla S ta tre gånger om dagen nu i 10 dagar.

Hon blir jätteglad när jag säger till henne att nu ska du få din medicin, hon springer och hämtar sin stol, öppnar kylskåpet och klättrar upp för att hämta flaskan.


Hon tar medicinen själv, tycker det är roligt att spruta in i munnen sin, tar inte många sekunder förrän sprutan är tom:-)


Nej nu ska jag gå och bädda i min säng med rena lakan:-)

God natt och sov så gott allihopa i vår värld. Kram från mig

Inga kommentarer: