söndag 11 december 2011

Höga snöberget!!

Ja idag har jag varit inne hela dagen, varit inne och kramats med min sjuke Tom. Vi har tittat på stafett i skidskytte och det gick då inte bra varken för herrarna eller damerna, pojkarna kom på fjärde plast men hade inget med tätstriden att göra och damerna ska vi inte ens prata om idag...men bättre lycka nästa gång.

mammas prickolinos <3
Selma har varit ute idag, hon har varit på höga snöberget och åkt pulka =) vi har en jordhög ute på gården som får assistera som pulka backe nu när vintern har kommit till oss. Hoppas även vi ska få till skridskobanan så vi slipper åka iväg till någon is, lite lättare att bara slänga på skridskorna och gå ut utanför dörren =)

börjar bestigningen på det höga snöberget

snart uppe
Det är så härligt med snö man kan åka pulka, göra snögubbar, änglar, snöbollskrig eller bara känslan att vara ute och det luktar vinter.

fort går det ner
det är så roligt
Jag tycker det är så fint med röda "ute" kinder på barnen när de kommer in...ser så friskt och härligt ut.

mammas prinsessa <3

Efter kvällsturen på höga snöberget så blev det ett parti Fia med knuff...resultatet behöver vi inte prata om tycker jag....men skoj var det...även om jag inte vann.


Lilla Tom fick sitta och titta på men helst så ville han nog ha varit med han också
Och vet ni vad det blir nu =) jo en smörgås med julskinka =) oj vad jag längtar...och efter det blir det lite broderande igen...puss & kram!!

strax in för griljering

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, vilka härliga bilder. Och stackars lille prickige sonen,

kram nilla

Helena sa...

Tack Nilla =) ja idag är det inte roligt för den lille...det kliar på honom nu, så han gnor runt i ansiktet med sina händer =( Kram Helena