måndag 5 december 2011

Ullared, rondeller, matstol och hjärna!!

Japp i lördags tog vi vårat pick och pack och åkte till Ullared tänkte jag skriva men vi tog ju inte något med oss direkt. Men bilen tog mig och Leif till Ullared. Skulle dit och handla, bland annat lite julklappar och en barnmatsstol åt Tom.

Leif tycker det är ganska tråkigt att åka bil med mig, när vi är hemma då pratar jag på som bara den men så fort jag sätter mig i bilen blir jag tyst som en mus. Vet inte vad som händer men det är som om min mun bara sluter sig...och inte tala om mina ögon jag blir så trött, tur jag slapp köra för då har jag nog bara kommit till Ludvika eller nått sådant. Det är ganska roande att titta på alla rondeller som dyker upp efter vägen (om jag nu inte har somnat) jag tycker till exempel att "granen" som vi har i grådarondellen är så väldigt fin, skulle gärna haft en sådan på min gård =)


I Småland, tror att det var i Smålandsstenar så hittade vi några trevliga rondeller med pepparkaksgubbar och pepparkakshus och rätt som det var fanns det en pepparkaksgubbe bredvid någon busshållsplats. Kom på typ mitt i rondellen att jag kanske skulle ha tagit kort men tänkte att vi gör det på tillbaka vägen men inte då, då var jag så slut och för den delen så var det väldigt mörkt ute så det hade nog inte blivit några bra bilder. Och så tänkte jag i mitt stilla sinne att det går säkert att googla på det men nej då inte hittar jag några bilder. Det närmaste jag kunde komma var påskharar och kycklingar men de är gjorda på samma sätt och sitter i samma rondell, fast dock inte samtidigt då =)


När vi kom till Ullared så var det naturligtvis regn, blåst och , det var flera år sedan det var så här mycket folk där när jag har kommit dit. Vi var verkligen glada över att vi inte hade några barn med...det var som att åka bil i värsta rusningstrafiken inne där, man fick vara glad om man kunde korsa gången över till andra sidan. Handlade gjorde vi och jag hade lätt kunnat gå in en gång till om det nu inte hade varit så väldans mycket folk där.

Hittade vi det vi skulle? jo jag tycker nog nästan att vi hittade det mesta fast jag glömde lappen i bilen. Det vi inte hittade var matstolen till Tom, jag hade sett den på deras blogg och tyckte att den såg bra ut men som sagt den fanns inte just nu...

Och vad handlade vi då, nja allt kan jag inte visa/säga eftersom det är julklappar =D men några bilder har jag tagit...

Två väskor och tre kassar blev det med hem
Julklappar och presenter till Semlan
Mer saker till Semmel Bemmel
Smått och gott till Lilleman
Overall, snuttar, byxor, åkpåse mm

En fin liten slips till Tom

Köpte presentpapper, julpapper, etiketter och presentpåsar
 Och en massa paket =D
 Vi åkte vid sex på morgonen och var hemma igen runt elva på kvällen. Selma sov hos mormor och morfar och Tom hade sovit hos grannen Linda mellan fredag och lördag, Jenny hämtade hem honom på eftermiddagen så han låg och sov så skönt i sin säng när vi kom hem...han hade nog haft det jättebra =) mammas lilla sötnöt.

På söndagen kom lilla Selma hem med ett pepparkakshus som hon och mormor fixat så fint, nu ska det tas fram lite "snö" och sättas dit lite tomtar så blir det så bra...fast helst vill hon äta upp det på en gång...hon går här och suktar för fullt.

Jag och Leif for ut för att titta lite i affärerna här runt omkring, och då fick vi tag på en stol till lillemannen. Det blev den här:
Den är höj och sänkbar, man kan ställa ryggstödet i tre olika lägen, flytta bordet fram och tillbaka och även ta bort det. Sen så ska man även kunna snurra stolsitsen men den funktionen har jag inte kommit på hur den fungerar än.


Selen smakar gott
Idag när Tom låg i babygymmet på golvet i rummet så ropar Selma på mig: mamma mamma jag kan se hans hjärna, var ser du den frågar jag. Jag ser den här på sidan säger hon och jag måste naturligtvis gå och titta på hans hjärna =) som visade sig vara ådrorna som syns på sidan av huvudet =D han har ju inte så värst mycket hår den lille. Åh vad jag älskar alla mina barn =D ska bli så roligt nu när julen kommer så jag får hem alla mina barn.

Nu har LeffePleffe gjort varma mackor så nu blir det gott att äta lite =)

Kram och Godnatt!!

Inga kommentarer: