måndag 16 januari 2012

Julgransplundring!!

Jag vet inte vad det är riktigt men jag är så slut...ska till doktorn på onsdag i alla fall för att kolla mitt blodtryck och prata om min huvudvärk...ska bli skönt om man får någon ordning på det hela =)

Och eftersom jag är så trött om dagarna och även då på kvällarna så blir det inte mycket gjort med bloggen...jag vill men orkar helt enkelt inte...men nu tar vi några dagar här. Vi börjar med den 13 januari som i år då var på en fredag, och just denna fredagen den 13:e så startade vi en ny tradition hemma hos oss =)

Vi hade julgransplundring...oj vad Selma såg fram emot denna...det var bara vi i vår familj, pluss mormor & morfar Janne som skulle vara med...alltså inget överdåd av någonting utan en enkel plundring helt enket.

Jag klev upp med Tom på morgonen och gav honom mat sedan gjorde jag smällkarameller så att det fanns en till oss var.


Sedan fixade jag lite med att plocka av granen, allt utom stjärnan och glittret....jag placerade ut smällkaramellerna på grenarna =) slog in paket både till vinster och fiskdamm =) Victoria ritade en gris på väggen som vi skulle sätta knorr på och Leif var iväg och handlade maten.

Mor & Janne kom hit och vi började med att äta lite mat...Taco´s blev det och gott var det.


Efter maten var det dags för några lekar...först så blev det sätta knorr på grisen...bindel på och snurra ett eller några varv och sedan fram till väggen för att sätta dit en liten knorr...


Sedan knöt vi ballonger runt fötterna som vi sedan skulle trampa sönder, inte våra egna utan någon annans...segrare i den tävlingen stod Jenny, oj vad hon stampade. Efteråt så var det prisutdelning och vet ni vad =) alla fick ett varsit paket =) vilken tur va, till och med lilla Tom som inte ens var med och lekte =D

Efter Lekarna så blev det fiskdamm även detta för alla som var i huset...spännande var det allt för lilla Selma. Fika och sedan dans kring granen med en avslutande raket, därefter fick alla ta en varsin smällkaramell som dagen till ära var fyllda med lite godis =D

Ja det var vår fredag den 13:e, hoppas er var lika trevlig som min var.

Inga kommentarer: