måndag 9 januari 2012

Tillbaka!!

De här dagarna som varit vill jag inte ha igen...aj, aj, aj vad ont det har gjort.

Torsdagen började bra...Leif åkte iväg till Timrå med kompis Micke för att hämta en bilusling som Micke prompt skulle ha =) Jenny åkte till Hedemora och jobbade i Demenstimet och jag, Selma och Tom tog det lugnt åt lite frukost, klädde på oss och gick sedan ut på en liten promenad.

Tom i sin fina rosa baby-mössa
Och Selma hon tog pappas mössa för det var ju kallt ute
Jag kör Tompa i vagnen och Selma hon har Olle i kopplet och är så stolt för att hon klarar det =) hon är så god den tjejen <3

Men sen så gick dagen åt skogen, jag fick migrän. En migrän som jag aldrig vill ha åter, en migrän från helvetet. Leif kom hem och jag gick upp och lade mig och sen såg inte jag mina barn många minuter förrän det var söndag morgon.

På lördag morgon gav jag upp...då ringde jag 1177 och pratade med dem och de beordrade mig att söka akut på en gång, för jag skulle inte behöva ha så ont. Det gjorde så ont så jag inte ens kunde ligga still...jag fick gå upp i hallen flera gånger under natten till lördagen, jag vandrade i hallen fram och tillbaka, fram och tillbaka.

Leif släppte av mig vid ingången och vände sedan hemåt till barn och hus...inne på akuten var det full fart, ambulans på ambulans kom in....någon frågade om det hänt någon stor olycka men fick till svar av en ambulans-kille att det är en vanlig lördag. Jag tog mitt turnummer och satt mig i väntrummet och väntade, fick nog sitta där i drygt en timme innan det blev min tur. Blev lite utfrågad, tog ett blodtryck som var alldelens för högt....sen hade jag tur att jag hade huvudvärk för då fick jag ligga på en brits i ett rum tillsammans med några andra...om jag inte hade haft ont i huvudet så hade jag hamnat i väntrummet igen...och nu fick jag vänta. Jag kom in på rummet strax före ett, klockan fem kom det en doktor in och då  fick jag besked om att jag skulle få dropp...strax före sju kom de in och kopplade dropp och gav mig medicin. Sen fick jag ligga där i drygt en timme till och oj vad skönt det var att få medicinen för bra blev jag...eller bra och bra...hundra gånger bättre än vad jag var innan.

Sen bar det av hem igen...oj vad jag längtade hem...Fick krama om mina barn som var hemma (Tom, Selma och Jenny) och naturligvis så fick Leif en kram han med ;) rättvist ska det vara =) Sen var det sova som gällde.

Vaknade vid två natten till söndagen med huvudvärk...ner och ta medicin, upp och lägga sig och be för att det inte skulle bli lika igen...

Söndag vaknade jag pigg och utan värk...ni ska bara veta vad skönt det var...vilken lättnad att slippa värken.

Jag kände mig så pigg så dammsugaren åkte fram och golven blev både dammsugna och torkade....Sen så kom syster Jonna på besök...så då blev det kusin mys för barnen...och vi fick god mat av Leif och sedan blev det fika.
Hej på dig kusin-vitamin
Måste få känna lite
Bus-kusinerna Tom och Max <3
Riktig kusin mys
Det skiljer två dagar mellan dessa två kusiner =) tänk på vad mycket bus dessa små kan komma att hitta på <3

Nej nu ska jag krypa till sängs för nu har huvudvärken kommit smygande igen...vill inte...bort med dig!!!!

Inga kommentarer: