fredag 11 november 2011

Barnarbete!!!

Barnarbete det är tillåtet va? om man håller det inom familjen, eller??

Skämt åsido idag har Emil och Jenny hjälpt sin mamma här hemma =) Emil skruvade upp några skruvar på väggen och sen planterade han några lökar ute i trädgården. Jenny hon har varit här hela dagen och hjälpt mig med både det ena och det andra <3 Skönt när man kan få lite hjälp i vardagen i bland, för några veckor sedan var Maggan här och hjälpte mig med. Tack så mycket <3

Här skruvas det
Och här diskas det
Framförallt så är det väldigt trevligt med sällskap. Jag och Jenny har städat köket, skåp och hyllor, sorterat och flyttat saker...och sedan blev det pizza för allihopa, vi var sju stycken runt bordet...det händer inte så ofta att vi är så många, oftast är det bara jag, Leif och Selma som äter för Vickan är ofta borta vid halv fem tiden så hon får värma sig mat sen...men idag var hon hemma <3 Nej jag glömde vi var faktiskt åtta stycken, min far kom ju också i rättan tid för lite pizza =D

men det var nog inte mig han ville träffa
Min lille son som har blivit min mellanson, de växer fort
Vid kvällskvisten bjöd Victoria på jättegod efterrätt som jag naturligtvis glömde ta kort på men det var persikohalvor med smält marabou choklad, frysta hallon och glass. Jag är så glad över alla mina barn...tack för att ni finns i mitt liv...

Jag och LeffePleffe har tittat på idol nu på kvällen och jag tycker nog att denna tjej ska vinna:

Amanda Fondell
Men de andra är naturligtvis också grymt bra. Moa, Robin, Amanda P och Molly...

Nej nu ska jag gå och lägga mig för imorgon är det lördag och babysim och sen så ska vi ju till Överkalix eller hur det nu var...

God natt och sov gott

Inga kommentarer: