tisdag 1 november 2011

Igen!!

Japp då gör vi ett nytt försök med bloggen =) förstår om ni tröttnat på den här sidan när det aldrig kommer upp några nya inlägg.
Som alla vet så har vi ju fått till ökning i familjen...vår älskade lilleman Tom har kommit till oss. Han är världens underbaraste lilla bebis som finnes...så söt och nöjd med livet är han.


Idag var vi på fyra månaders koll på BVC och lilleman ökar sakta men säkert både i vikt och längd, nu är han 62 centimeter lång och vägde 6620gram.
Efter BVC så var jag in på bolaget, är så sällan jag är in där så jag har noll koll på var sakerna finns så även om jag vet vad jag ska ha så tar det en evighet att hitta. Och förresten så hittade jag inte det jag skulle heller...men årets glögg blev det i alla fall. Den var beställd och bara att fråga efter så det var lätt =)
Blir ett kort inlägg ikväll bara, slänger in några bilder på vårat nytillskott och sedan blir det sängen..
God natt och sov så gott.

Här ska det firas att våran lilla Tom äntligen har kommit


En stolt stora syster med sin lillebror

Även här är det en stolt storasyster

Lilleman på besök i kyrkan två veckor gammal

Mammamyyys

Och pappamyys



Trädet och skyn

Det går ett träd omkring i regnet,
skyndar förbi oss i det skvalande grå.
Det har ett ärende. Det hämtar liv ur regnet
som en koltrast i en fruktträdgård.

Då regnet upphör stannar trädet.
Det skymtar rakt, stilla i klara nätter
i väntan liksom vi på ögonblicket
då snöflingorna slår ut i rymden.

              Tomas Tranströmer





Inga kommentarer: