måndag 28 november 2011

Sötnötar!!

Natten till idag var inte rolig för lilla Selma hon var så ledsen, det gjorde så ont och kliade mycket...när Leif körde barn till skolan så passade han på att åka in till apoteket och där köpte han lite flytande Ipren till Selma så hon får ner sin feber lite och så hittade han denna

 

Den heter PoxClin coolmousse och det lindrar symptomen mot vattkoppor, dämpar klåda, svalkar och lugnar huden och bildar mekanisk barriär mot bakterier...Den var väl kanske lite dyr men vad gör det om den hjälper och det gjorde den, Selma tyckte det var jätteskönt att få den på sig. Samtidigt som Leif åkte i morse så ringde jag VC och fick lite Tavegyl utskrivet åt henne, tänkte att hon kunde ta det i samband med sänggåendet i kväll men si du det tyckte då rakt inte Selma...hon sten vägrade ta den...så det blev Ipren och lite coolmousse få se hur länge hon sover i natt, hon har redan vaknat en gång nu på kvällen....stackars lilla vännen...Jaha nu vaknade hon igen...fullt med nya prickar på rumpen...

Här är några av dagens prickar


Och fler dyker upp hela tiden...så dagen har bestått i att myspysa med Selma, vi har tittat på Trassel och lite Bolibompa och så har vi haft handpåläggning...hon tycker det är så skönt när man stryker lite lätt med handen över hennes rygg.


Och Tompa han myste med som vanligt
Men den som myste mest var nog Rasmus
Men lite nytta har vi allt gjort här hemma =) inte mycket men som sagt var lite...har plockat av ett skåp i köket som det låg torkade blommor på bland annat...och där står nu en del fina vaser som jag ärvt...vart bra tycker jag...blev av med lite skräp och samtidigt fick jag plats med vaserna...


Hittade några fina bilder på två av mina söta barn

Har ni sett en sådan sötnöt lilla Selma är <3 här med katten Laika
 
Och lilla Vickan-Pickan söt eller hur >3
 Och nu på kvällskvisten så har Victoria rotat i mina skåp på jakt efter saker att lägga i sin kista med "flytta hemifrån saker" och hon hittade en hel del...också det bra för då kan jag fylla mina skåp med lite nya saker =)

Nej nu ska jag krypa ner i sängen...God natt på er...och sov gott...

Inga kommentarer: