fredag 4 november 2011

När katten är borta!!

 Hej hopp idag så var Jenny på ultraljud klockan åtta i morse, och jag satt med spänning och väntade på information om vad det månne bliva. Det visade sig vara en liten pojk, en liten Casper. Tänk att man ska bli mormor, helt otroligt och då med tanke på att man själv har en liten pojk <3 Tom är 9 månader när han blir morbror oj vad de kommer att ha skoj ihop <3

Mormors lilla Casper <3

Jenny kom hit med några lussebullar som vi fikade på tillsammans med en varsin kopp te i mina fina "Bimbo" koppar från Rörstrand.

Jenny

Väldigt trevliga att dricka te ur

 Naturligtvis hade vi sällskap vid bordet av de här söta två:

TomTom
 och

och Semmelbemmel
 Och inte nog med det, Emil kikade in även han. Han kände väl lukten av lussebulle, vi måste ta och baka det någon dag och som vanligt gör jag deg och Emil och Selma bakar =) bra fördelning tycker jag...

Storasyster och lillebror <3

 Selma följde med sin stora syster hem till henne, där ska hon busa runt hela helgen om hon inte får hemlängtan <3 men jag tror nog att hon kommer få sååå roligt så.

Victoria är ute med sina kompisar ikväll och Selma hos Jenny då är det ju så att:

När katten är borta, dansar råttorna på bordet eller som man också kan säga: när barnen är borta äter mamma och pappa pizza =D

Gott gott

Förde över foton ifrån telefonen till datorn idag och hittade dessa bilder...


En blå liten Tom med stora blå ögon

 Och så två bilder som Selma har tagit:

mammas söta nöt<3

Hon är bra duktig, vi blev ju jättesnygga =)

 Ikväll blir det att titta på idol möjligen något mer också, men sängen ska intas i tid ikväll. Klockan står på 06.00 imorgon bitti, halv åtta ska jag och Tom vara i simhallen för att babysimma lite...riktigt myspysigt.


Ha en fortsatt trevlig kväll därute...och glöm inte att det är 1 månad, 2 veckor och 6 dagar kvar till julafton...

Nattens Ögon

Stjärna som glänser
stum i det höga,
du liksom jag
blev nattens öga.

Ständigt måste vi
speja och spana,
utan att veta
i mörkret vår bana.

Tills på vår post
vi till sist få stupa
in i det eviga,
tysta och djupa.

         Erik Blomberg

Inga kommentarer: