torsdag 3 november 2011

Hoppa som en loppa!!

Natten kantades av ont i kroppen men vaknade rätt utvilad ändå...Hade morgonmyys ensam med lilleman, välling och ny blöja då är livet toppen.


Men lite trött är jag nog ändå

  Selma vaknade och fick lånade kameran lite =) mammas duktiga fotograf tar många kort på tv:n när hon får chansen...


vad kan det vara hon tittar på


fundera...fundera...


ja fundera



Jo det är ju den lilla prinsessan =)


Inte ens Tom gick säker


Jag tycker inte om det här

Dagens outfit står Tom för: Body med flygplan, ett loppis fynd från mormor, Bamse byxor med tillhörande tröja halva reapriset 49,50 :-på Lindex

med tillhörande snutte och tutte

Till det är han utan strumpor och skor

Och naturligtvis inte några vantar

Idag har Selma lärt sig att vika loppor så nu får vi finna oss i att låta som en get, hoppa som en loppa eller kanske sjunga en trudelutt <3 mammas lilla pysselfia. Hon är helt otrolig, vilka skapelser hon hittar på. I det vi tycker är skräp ser hon en möjlighet att kunna skapa något, hon älskar att titta på Filofix och Fixa rummet på barnkanalen och på Art attack på Disneý junior. Har hon penna, papper, en sax och sedan ett dussin tejp rullar så är hon väldigt nöjd och så naturligtvis en hög med skräp =D


Säg en färg

Jag har i alla fall roat mig med att göra en del barnmat som jag fryst in i islådor, ganska behändigt att ha och bara ta fram. Bara att koka lite potatis till...

Kyckling och fisk med tillhörande sås

Ivrigt på hejad av:


En intresserad Tom

Heja på mamma!!









och en pysslande Selma

 Avslutar med bild på tisdagens skörd från systembolaget...dricker inte vin själv men ska ha den i present, vet ej om den är god...köper efter hur etiketten ser ut...

Elvis går väl alltid hem, eller vad tror ni??




Nu ska jag  gå och plocka in lite rena kläder i garderoben sen blir det sängen...god natt och sov så gott...


När natten kommer
står jag på trappan och lyssnar,
stjärnorna svärma i trädgården
och jag står i mörkret.

Hör, en stjärna föll med klang!
Gå icke ut i gräset med bara fötter;
min trädgård är full av skärvor.

                    Edit Södergran


Inga kommentarer: