söndag 27 november 2011

Undre ögonlock!!

Nu har det gått många dagar igen, men inte har jag riktigt legat på latsidan. Tidiga mornar och sena kvällar har det blivit här hemma mycket att göra när man ska gå in i varje garderob och hörn. Jenny har varit hemma och hjälpt mig, det har varit väldigt trevligt att få sällskap i städandet....ska jag nog ta bjuda in Maggan med =)

Vi har bland annat plockat ur en garderob som vi har i tv-rummet, där hade vi förut videoband och LP-skivor och nu blev det en garderob med spel & pussel =) Det finns ytterligare spel som inte har hamnat där än.

Spel & Pusselgarderoben
I torsdags var vi till Frankie-Boy och lekte lite med honom =) eller i alla fall fikade =D Det var trevligt att träffa honom igen, det var ett bra tag sedan. Hoppas det inte tar lika lång tid till nästa gång....Och vet ni vad? Det var rena julaftonen hos Frankie, i alla fall för Semlan och Tom fast lilleman förstod inte det riktigt =) men han var glad =)

Både Frank & Lille Tom såg ut att må bra
Oj vad spännande undra vad det är
Och ett stort paket undra vad det innehåller
 Paketen innehöll en bultbräda, en bok och en godispåse =) Och inte nog med det Selma fick träfigurer, stora och små. De små sitter nu på kylskåpet och ser fina ut, kort kommer. Tack Frankie-Boy säger vi =D

 I lördags var det dags för babysim och då hade jag turen att få med Jenny dit så hon kunde föreviga Tompa och mig på bild i bassängen, roligt att ha i framtiden.

Väntar att få bli ombytt
 Som vanligt var det riktigt mysigt i badet varmt och skönt och lilleman bara älskar det.

Inledningssången en namnsång med plastdjuret Skrutten som smakar så gott

oj vad jag simmar, riktigt bra benspark har den lille


flyta kan han med bara lite hjälp

Vi fick göra två nya övningar i vattnet i lördags den ena var att Tom skulle sitta på en madrass och så skulle jag hålla upp min hand framför honom för att få hans uppmärksamhet och så skulle jag räkna till tre och sen skulle han plumsa ner i vattnet =) gick väl sisådär att få hans uppmärksamhet det var mer intressant att titta på alla andra än sin mamma som han ser varje dag.

ett, två och tre
Den andra övningen var att han skulle vara på min rygg och den övningen gick lite bättre =)

kom nu morsan så simmar vi lite
Sen bar det av hem för att lösa melodikrysset och det gick ju super eller vad trodde ni?? Jenny fortsatte måla under trappen och snart är det klart där, ska bara målas en gång till. Hon är såååå duktig såååå....

Efter melodikrysset åkte jag och Tom hem till mamma och Janne och hälsade på och träffade några ur släkten, vi blev först bjudna på kaffe sen blev det glögg och sist men inte minst fick vi något så gott som Janssons frestelse, den var underbart god.

Tom och farbror Lars

Lilla söta Alvisen var också där <3
På kvällen städade vi och slog in paket, tanken var att vi skulle ta lite julkort på söndagen och ha paketen med så att det blev lite juligare...men vad händer, jo jag vaknar med den dryga migränen som tar totalt kol på mig =( idag var den dryg, vaknade tidigt på småtimmarna med värk och inte blev det bättre...och vi som skulle till mor och far och äta idag...den middag som jag ser fram emot mest av allt på hela året...lutfisk mmm så gott...och apelsinris till efterrätt kan det bli bättre...jo det kan det om man fick åka dit och äta....jag blev hemma och de andra åkte iväg och åt...fast de äter förstås inte den goda lutfisken utan de får köttbullar men det är gott det med =) men jag hade förstås den stora turen att de tog hem en matlåda till mig...TACK.

Men nu till det tråkiga som hänt...Lilla Selma har fått vattkoppor...hon fick feber i fredags och i går sa hon till mig att hon hade ett myggbett på rumpan...men fast jag vet att det går vattkoppor på dagis så tänkte jag inte på det utan tittade lite snabbt bara (såg ingenting) och sa att det finns inte några mygg nu. Idag när hon badade så hade hon många prickar och fler har de blivit...hon har prickar över allt på kroppen och  i ögonvrån, på undre ögonlocket (heter det så?) och även flera i munnen. Hon har det inte så lätt nu...det gör ont på henne. Stackars lilla vän...och inte nog med att hon ska ha ont, hon missar även avslutning på simskolan...

Nej nu ska jag krypa ner i sängen bredvid min prickiga dotter...

Kram och god natt

Inga kommentarer: