onsdag 9 november 2011

Blixten

Idag har Tom varit på intesovamengärnasällskapshumöret, han brukar vara det vissa dagar. Då sover han tjugo minuter åt gången ungefär och sen vill han bara ha sällskap, man får inte så där jättemycket gjort under de dagarna. Men jag tar gärna sådana dagar också och njuter av min lille man...

Tom med de stoora blå ögonen

Selma har varit på dagis idag och den stora händelsen idag var att fotografen skulle komma dit, Selma satt på sig en disney-klänning hon tycker om. Det stora problemet är blixten, hennes ögon är inte gjorda för kamerablixtrar hon blir riktigt irriterad och tårögd av dem. Hon gömmer ofta bort sitt huvud när jag tar fram kameran inte för att hon inte vill vara med utan för att blixten gör ont. Så nu för tiden så blundar hon ofta på korten, tar vi kort ute så brukar det gå lättare. Hon var rädd att det skulle göra ont så hon fick gå in sist i dag och ta sin fröken Carina med som stöd och det hade nog gått bra tror jag.





Sötnöten Tom
 Vi tog oss ut en vända i dag på eftermiddagen innan maten, Selma lekte på ibland jordhögar och stenar och Tom satt i vagnen och kikade men det vart lite tröttsamt så han tog sig en lur.


Min fina lilla Selma


Hjälp jag har fastnat

Nu har jag varit hemma en timme kanske innan dess var jag på föräldramöte på dagis, alltid trevligt att se lite folk och dricka en kopp kaffe. Nu blir det soffhäng ett lite tag innan sängen.

God natt allt folk sov så gott...

Inga kommentarer: