torsdag 10 november 2011

God morgon!!

Rasmus
Denna lilla katt lever verkligen farligt här hemma, vet inte hur många gånger jag håller på att trampa på honom. Så fort jag tar ett steg mot köket springer han framför mina fötter, han måste ha någon radar i sig att: NU NU NU GÅR HON TILL KÖKET...MAT...MAT...

Spelar ingen roll om han så ligger uppe och sover så är han som ett streck in framför mina fötter...och det spelar inte någon roll om han nyss fått mat...man kan ju alltid äta lite till =) tokiga katt.

Nu sitter jag och äter stekt ägg och svamp. En frukost som jag oftast väljer om jag är själv eller också blir det omelett med svampstuvning. Gott gott...

Selma är på dagis men Vickan är hemma från praktiken idag, hon har jätte ont i halsen så då får hon vara hemma och hjälpa mig lite istället. Det är nog bättre det än vara ute och kanske frysa...och om någon undrar så åt hon smörgås till frukost =)

Nu ska jag sätta på en ljudbok och lyssna på när jag är i köket, ska lyssna på denna:


Det är en kortnovell så den är bara tre timmar lång, får hoppas den är intressant.

Nej nu ska jag ta och slicka tallriken....

Inga kommentarer: