torsdag 17 november 2011

Snö!!

En sådan väldans myysdag vet jag ju inte om det blev...Tom bestämde sig för att sova på förmiddagen, men jag myste med honom så länge han var vaken i alla fall...

mammas lilla hjärta <3
Det var en till som ville vara med och mysa =) vår lilla Olle kom och lade sig på filten bredvid Tom

Bästa vänner
Medans Tom sov passade jag på att fixa in musik på ett SD-kort som vi ska ha i bilen...helst ska det väl vara musik som passar oss alla men det brukar vara en tendens till att mest passa mig =) man får inte vara dum inte...och vilken tid det tar sedan...det är inte bara idag som jag setat med detta kort och jag har nog bara fyllt det med hälften än. Sen var det dags för lite välling och sen bar det av till dagis för att hämta hem våran älskling Selma, hon är alltid lika glad när man hämtar henne =)


En riktigt fin höst/vinterdag har det varit idag. När vi kom ifrån dagis så var det dags att sätta fart på både mig och Emil för nu skulle släpvagnen fyllas med skräp och fullt blev det...skönt att bli av med det.

Tomt var det här
Förstår inte att det kan bli så mycket skräp, möjligen kanske det beror på att man är seg på att slänga. Man kanske skulle bli lite bättre på det...hmm det återstår att se...vi var ivrigt påhejade av våra små vänner...

SemmelBemmel och TomTom
Och naturligtvis Olle
Och det tog inte så lång tid förens släpet var fullt och då menar jag fullt...vet inte ens om vi fick med allt skräp, får ta en vända runt gården i morgon och kika...det är ju inte riktigt en villa trädgård, många ställen att lämna saker på...

Fullt, eller vad säger ni?
Selma väntar på att vi ska bli klara
Samtidigt som vi plockade skräp ställde vi undan gåbil, trampbil, cyklar, cyklar, cyklar och cyklar. För förhoppningsvis så kommer snön snart...vi längtar...i alla fall Selma och jag.

Dags att spänna fast skräpet
Tom han tyckte det var tråkigt och somnade

Och Selma fortsatte att vänta
Men tillslut så var vi klara...och då kom det roliga =) i alla fall om man heter Selma och är fem år

Äntligen så går färden
Hej vintern nu får du komma till oss, vi har förberett nu:

Vi kan skotta snö
Och åka skidor
Och vet ni vad, det är torsdag idag men eftersom vi åt ärtsoppa i går så blev det Mc Donalds idag, kanske inte det bästa men rätt gott ibland =)

Och eftersom det är torsdag så är det ju knatteskutt för Semlan, så nu avslutar jag med några bilder därifrån. Idag var det basket på schemat och det tror jag att alla barnen tyckte om även om det var lite svårt för de små att förstå allt...men många skratt blev det idag och alla var jätteduktiga att lyssna.

Här leks det spegel-kull
sitta som en stjärna och rulla en basketboll
Kasta ärtpåse mellan varandra istället för en stor basketboll

 Och vet ni vad, i kväll är Emil och gör sitt första arbetspass på Romme Alpin, så snart gott folk finns det snö där =) för det är precis vad Emil ska göra...SNÖ!!

Sov gott!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Värst vad ni har varit duktiga idag=) Ska bli spännande att komma förbi i helgen=P Stor guldstjärna i kanten för er=)